רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

פיצויים לנכה צהל

חיילים אשר נפצעו או חלה במהלך שירותם או בעקבותיו, זכאים לתבוע את צה"ל באמצעות הגשת תביעה לאגף השיקום. זאת, הן כשמדובר בחייל שנפגע בעת שירות החובה, והן כשמדובר באיש קבע שנפגע כחלק מעבודתו. קודם לקבלת הפיצויים על החייל הנפגע לקבל זכות הכרה הן בפגיעתו והן בקשרה הישיר לשירותו הצבאי.

כיצד ניתן לקבל הכרה כנכה צה"ל?
על כן, עליו להגיש תביעת בקשה להכרת נכותו למשרד הבטחון, תוך הפרדה בין פגיעה שנגרמה כתוצאה מחבלה ובין פגיעה שנגרמה כתוצאה ממחלה. במקרים שבהם מוטל ספק באשר לסוג הפגיעה, ניתן להגיש את שני סוגי התביעות. על התביעה לכלול את מהות הפגיעה, פרטיה השונים כגון מתי וכיצד זו קרתה, ואת נזקיה השונים שזו גרמה. מומלץ לצרף לתביעה גם דו"ח תאונה, במקרה שהלה קיים, כמו גם תיעוד רפואי באשר לפציעה בצבא . לאחר הגשת הטופס עורך קצין התגמולים בירור באשר לנסיבות הפגיעה, כאשר בסיומו נקבע האם החליט להכיר בפגיעה או לדחותה.

כיצד נקבע גובה הפיצויים לנכה צה"ל?
במקרה שקצין התגמולים קיבל את תביעת הנפגע והכיר בו כנכה צה"ל, מזומן התובע לבדיקה על ידי ועדה רפואית. זאת, לצורך קביעת גובה נכותו, באמצעות טבלאות מפורטות המעוגנות בתקנות חוק הנכים. כך, במקרה שנקבעת נכות הנמוכה מ-10%, אין התובע מקבל פיצויים, אך במקרה ונקבעת נכות צמיתה בשיעור שבין 10%-19% משולם לנפגע מענק חד פעמי המותנה בשיעור הנכות ובשכר. במקרים שבהם נקבעת נכות צמיתה של 20% ומעלה, משולמת לתובע קצבה חודשית המחושבת באמצעות נוסחא קבועה המבוססת על אחוזי נכות.

למידע נוסף על תאונת עבודה פנו אלינו דרך דף ה צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

מפת אתר | צור קשר