רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

הגדרת תאונת עבודה

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מעריך כי מדי שנה נפגעים בישראל כשישים אלף עובדים בתאונות עבודה. כך, למעשה, עולה כי מדי יום נערכות כ-164 תאונות עבודה, תוך שרבים מהנפגעים מאבדים את יכולתם להמשיך בעבודתם הנוכחית לתקופה מסוימת, מחמיצים ימי עבודה ולעיתים אף סובלים מאובדן כושר העיסוק לצמיתות.

מהי למעשה תאונת עבודה?
הגדרתה של תאונת עבודה, על פי חוק הביטוח הלאומי, הינה תאונה אשר ארעה לאדם תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. ההגדרה כוללת את כלל הפעילות הקשורה הפרנסה, החל מנסיעה מהבית למקום העבודה, דרך יום העבודה עצמו וכלה בנסיעה חזרה. תאונה תוכר כתאונת עבודה על ידי החוק רק כאשר ניתן להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לנזק הנגרם, נפשי או פיסי, כמו גם בין התאונה לעבודה עצמה. יודגש, כי קביעות אלה נכונות הן כשמדובר בפגיעה של עובד שכיר והן כשמדובר בפגיעה של עצמאי במהלך עבודתו.

מהן זכויותיו של נפגע בתאונת עבודה?
נפגע בתאונת עבודה שהוכרה על פי חוק, זכאי לקבלת פיצויים מטעם המוסד לביטוח לאומי. כך, על כל עובד הנפגע עקב תאונת עבודה לפנות אל המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריו, להציג את החומר הרפואי אשר ברשותו ולהופיע בפני ועדה רפואית אשר תגדיר את רמת נכותו הזמנית או הצמיתה, כאשר הגדרה זו היא הבסיס לקביעת גובה הפיצויים המתאימים. חשוב לציין, כי במקרים בהם המעביד אחראי לתאונה ניתן לתבוע אותו או את חברת הביטוח המבטחת אותו. כמובן שבמקרה מסוג זה על התובע להוכיח כי התאונה ארעה עקב רשלנות של המעסיק.
למידע נוסף על תאונות עבודה פנו אלינו דרך דף ה צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

מפת אתר | צור קשר