רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי תאונת עבודה

משרד התמ"ת (תעשייה, מסחר ותעסוקה) מעריך כי מדי שנה נפגעים בישראל מעל לשישים אלף עובדים באופן המוגדר כתאונת עבודה. על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא פגיעה אשר ארעה לאדם תוך כדי עבודתו ו/או עקב עבודתו. הגדרה זו כוללת את שלל הפעילות הקשורה לתחום עיסוקו של הנפגע, החל מנסיעתו מביתו לעבודה, דרך יום העבודה עצמו וכלה בנסיעתו חזרה הביתה.

מיהו למעשה המוסד לביטוח לאומי?
המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף האחראי על מימושן של מרבית הזכויות החברתיות במדינת ישראל. מימוש זה מתבצע על פי רוב בדרך של תשלומי העברה, תוך הסדרתם בחוק הביטוח הלאומי. מוסד זה פועל, כמשתמע משמו, כמוסד ביטוחי הדורש תשלום שוטף בעת שגרה ומבטיח קבלת החזרים במקרה הצורך. כך, מבוטח כל עובד במדינת ישראל בענף נפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי, ובמקרה שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, הינו זכאי ליהנות מן הזכויות שמקנה החוק לנפגעי עבודה, וביניהן דמי פגיעה לתקופת העדרות מן העבודה, פיצוי או קצבה בגין נכות שנגרמה לעובד הנפגע ואף קצבת תלויים למשפחתו של עובד שמת עקב הפגיעה.

מה אדם צריך לעשות בעת שנפגע בתאונת עבודה?
נפגע בתאונת עבודה שהוכרה על פי חוק זכאי, כאמור, לקבלת פיצויים מטעם המוסד לביטוח לאומי. לצורך מימושם, על העובד הנפגע לפנות אל המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריו, להציג את החומר הרפואי המצוי ברשותו ואשר רלוונטי לפגיעה, ולהופיע בפני ועדה רפואית שתפקידה להגדיר את רמת נכותו הזמנית או הצמיתה. יודגש, כי הגדרה זו מהווה את הבסיס לקביעת גובה הפיצויים המתאימים עבור נפגע תאונת העבודה. חשוב לציין, כי הנאמר מעלה נכון הן כשמדובר בעובד שכיר הנפצע במהלך או עקב עבודתו והן כשמדובר בעובד עצמאי.

מפת אתר | צור קשר