רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מה הם זכויותיהם של נפגעי תאונות עבודה?

רבים נוהגים לומר כי העבודה היא עיקר חיינו, ואין ספק כי זו אכן ממלאת אחר צורך בסיסי שלנו והוא- השרדות. כל חיינו אנו עובדים בכדי לממן לימודים, טיולים, דירה, רכב וכל שאיפה אחרת, אך מעטים מודעים לזכויותיהם השונות מתוקף היותם משוייכים לשוק העבודה הישראלי. בהקשר זה יצויין, כי נפגעי תאונות עבודה זכאים לפיצויים כחוק מטעם המוסד לביטוח לאומי ובמקרי רשלנות גם מטעם מעסיקם.

מהי בעצם תאונת עבודה?
תאונת עבודה הינה אירוע שבו נפגע אדם תוך כדי עבודתו ו/או עקב עבודתו. הגדרה זו כוללת את מגוון העיסוקים הקשורים למשרתו של הנפגע, החל מהנסיעה מביתו לעבודה, דרך יום העבודה עצמו וכלה בחזרה הביתה. יודגש, כי הכתוב מעלה נכון גם בכל הנוגע לעובדים שכירים וגם כשמדובר בעובדים עצמאיים.

מהם זכויותיו של נפגע תאונת עבודה?
ראשית, בגין הימים שהחסיר נפגע תאונת העבודה, הינו זכאי להחזר של עד 75% משכרו, אשר תשלומם נחלק בין המוסד לביטוח לאומי לבין המעסיק. יצוין, כי הסכמי עבודה רבים מורים על תשלום של סכום העולה על 75% ולעיתים קרובות אף של סכום מלא, כלומר 100%. שנית, במידה ונגרמה לעובד הנפגע פציעה קבועה או זמנית, ביכולתו לבקש פסיקת אחוזי נכות הנקבעת על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, כאשר אחוזי הנכות המוגדרים לנפגע עשויים לזכות אותו בפיצויים חד פעמיים או בתשלום חודשי קבוע. חשוב לציין, כי במקרה שבו המעסיק הינו האחראי לאירוע התאונה, רשאי העובד הפצוע לתבוע אותו או את פוליסת הביטוח שברשותו בגין רשלנות.

מפת אתר | צור קשר