רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית בצבא

מרבית אזרחי ישראל שרתו בצבא לאחר סיום בית הספר התיכון, והפכו תוך כך לרכוש צה"לי לכל דבר. במהלך השירות על הצבא להעניק את כלל השירותים הנדרשים עבור חייליו, החל מתזונה, דרך מקום לינה וכלה ברפואה. כך, דאגה לצרכיהם הרפואיים של מאות אלפי חיילים דורשת קיומו של מנגנון רפואי גדול ויעיל, אך המציאות המצערת מוכיחה כי מנגנון כזה אינו חף מטעויות ואף להפך; ואכן, הצבא עומד מאחורי מקרים לא מעטים של רשלנות רפואית.

מהי בעצם רשלנות רפואית?
רשלנות רפואית בהגדרתה, הינה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה ואשר גרמה נזק למטופל. באירועי רשלנות רפואית חובת ההוכחה חלה על הנפגע, כאשר זו מחייבת הכרה בכך שהנזק הנגרם אירע בשל רשלנות בטיפול הרפואי והסכמה על אודות היקף הנזק, קבוע או זמני, אשר נגרם לו.

צה"ל ורשלנות רפואית
על פי חוק, רשלנות רפואית בצבא היא כזו הנגרמה לאדם תוך כדי ו/או עקב שירותו הצבאי. בין הנושאים העיקריים בגינם מוגשות תביעות רשלנות צבאיות עומדים אבחונים מאוחרים או התרשלות באבחון של בעיות רפואיות, אשר יצרו בקרב הנפגע נזק קבוע. בפועל, לחיילים סיכוי קטן לקבלת פיצויים בעת העלאת טענה על אודות רשלנות רפואית, שכן אלה מופנים כמעט תמיד לקצין התגמולים, גם במקרים של טיפול על ידי גורם אזרחי.

מפת אתר | צור קשר