רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי נכות חמורה

במקרים של נכות חמורה, הנגרמת עקב פגיעה גופנית או נפשית, זכאים הסובלים ממנה לקצבה עבור שירותים מיוחדים. בהגדרתה של נכות חמורה נכללים גברים ונשים עד גיל פרישה, המבוטחים על ידי הביטוח הלאומי ואשר זקוקים לעזרה מסיבית של אדם אחר. זאת, לשם ביצוען של פעולות היום יום, החל באכילה, דרך רחצה ולבישה וכלה בהתניידות ושליטה על הפרשות או לשם השגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לסובל מהנכות ו/או לסובבים אותו.

כיצד ניתן לקבל פיצויים בעבור נכות חמורה?
על תשלום קצבת הנכות אמור המוסד לביטוח לאומי, שהינו הגוף האחראי על מימושן של מרבית הזכויות החברתיות במדינת ישראל. כך, לשם הבטחת קבלתם של הפיצויים המתאימים יש להגיש תביעת קצבה לשירותים מיוחדים דרך סניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים. לצד טופס התביעה נדרש התובע לצרף מסמכים רפואיים וכל תוצר אחר הקשור בהליך. טרם ההחלטה על אודות סכום הקצבה ייבדק התובע על ידי רופא מטעם המוסד ולעיתים גם על ידי איש מקצוע נוסף שמטרתו להעריך את התלות המאפיינת את הנכות המדוברת.

האם ניתן לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי?
תובע שאינו שבע רצון מהחלטת המוסד לביטוח לאומי זכאי לערער לוועדת ערערים לשירותים מיוחדים. לצד זאת, רשאי מי שתביעתו נדחתה בשל אחוזי נכות מעטים לערער לוועדה רפואית לעררים בנכות כללית. כמו כן, ניתן להגיש ערעור לבית הדין לעבודה בכל הנוגע לשאלות חוק. יצוין, כי תובע שהוחמר מצבו יכול לבקש דיון חדש בתביעתו לאחר ששה חודשים מיום שתביעתו המקורית נדחתה או אושרה חלקית, בתנאי שברשותו מסמך רפואי המעיד על אודות החמרתו.

מפת אתר | צור קשר