רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

הטבת נזקי גוף

במסגרת החוק לתיקון דיני הנזיקין האזרחיים מופיעה החקיקה וההסדרים הנוגעים להטבת נזקי גוף. במסגרת נזקי גוף ניתנת תמיכה כלכלית, פיצויים או שירותים סיעודיים או רפואיים שאמורים לסייע לניזוק הגוף ולסייע לו לחזור למצבו הקודם, באם זה אפשרי. במידה וצד ג´ פגע באדם כלשהו הוא זה שייתן את ההטבות בהשתתפות כלכלית של גורם חיצוני אם יהיה הצורך. הטבת נזקי גוף יכולה להיות במסגרת הסכם עבודה.

מה היא מטרת החקיקה להטבת נזקי גוף?
חקיקה פעמים רבות עוסקת בענישה של נאשמים, של פוגעים, של עבריינים. החקיקה להטבת נזקי גוף מגיעה מנקודת מבט שונה לגמרי. המטרה של החקיקה היא לא לעשוק את הפוגע ולגרום לו לשלם את הפיצויים הכלכליים ולהיכנס למצב קשה בעצמו. המטרה בחקיקה היא לאפשר לנפגע לחזור למצבו הקודם, לסייע לו להשתקם ולהתגבר על נזק הגוף שנגרם לו. אין המטרה להעניש את הפוגע אלא לעזור לניזוק.

הטבת נזקי גוף בגדר החוק
כאמור, החקיקה ומטרתה היא לא ענישה של המזיק אלא סיוע לניזוק לחזור למצבו הקודם, להתגבר על הנזקים הגופניים, להוציאו ממצבו הכלכלי שמדרדר עם הפגיעה הפיזית ולתת מענה, בין אם כלכלי ובין אם סיעודי, לשירותים שהוא זקוק להם בעקבות הפגיעה. בעקבות גישה זאת לא שמים דגש על נסיבות הפציעה, האירוע שגרם לנזק הגוף לא רלוונטי – המטרה היא לסייע לניזוק בלבד! על כן אין חשיבות אם מדובר בתאונה שהתרחשה במסגרת איגוד, חברה, התנדבות וכו´ לרבות חברת ביטוח. הפיצויים מוסדרים על פי החוק ביחס לפציעה וההוצאות שנגררות בעקבותיה – פציעה פיזית, נזקים נפשיים, פיצוי בעקבות מוות וכו´. יש לציין כי הפיצויים , על פי החוק, לא יהיו גבוהים מהמשכורת של העובד טרם הפציעה. באופן כזה מונעים מאנשים לרמות את בית המשפט ולזייף פציעות.

מפת אתר | צור קשר