רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

תאונת עבודה הינה כל תאונה שנעשתה בזמן העבודה לרבות בדרך אליה וממנה, כמו גם מחלת מקצוע שנגרמה עקב השהיה בעבודה או אופי העבודה הנדרש. כשנגרמת תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה היא נקראת "תאונה משולבת", בה חלים כללים מעט שונים מתאונת דרכים רגילה. בכל מקום שישנו ספק האם התאונה קרתה בדרך לעבודה או שאינה קשורה למקום העבודה, רצוי להתייעץ עם עורך דין מנוסה שיכול לעמוד על האינטרס שלכם.

כיצד נקבעת עובדה כי תאונת דרכים היא תאונת עבודה?
המוסד הלאומי בלבד הוא בעל הסמכות להחליט האם מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה. תאונת עבודה מוכרת ככזו רק לאחר החלטת ועדה מקצועית המטפלת בנושא אשר אליה בין השאר מילאתם טופס 250 (טופס הפניה לקבלת טיפול רפואי שניתן על ידי המעביד) או "תעודה ראשונה לנפגע בעבודה" שניתנה על- ידי קופת חולים. קבלה והגשת טפסים אלו עדיין אינה מעניקה תוקף והכרה בתאונת הדרכים כבתאונת עבודה, אלא תחילתו של הליך. לאחר ריכוז כל המסמכים הרפואיים ואלו הנדרשים לעו"ד על מנת להוכיח כי נעשתה כאן תאונת עבודה כולל עם התייעצות עם רופא מומחה וקבלת חוות דעת, מגיש עורך הדין את המסמכים לועדה הרפואית המקצועית של ביטוח לאומי שבוחנת את המקרה על פניו ומחליטה באשר להיותה של תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה.

קשר בין המוסד לביטוח לאומי לבין חברת הביטוח של הרכב
אם הנפגע היה מבוטח באותה העת שהתרחשה תאונת הדרכים במקום ביטוחי נוסף, הרי שמגיעות לו זכויותיו ששולמו מראש לקבלת פיצויים. במקרים מסוימים ישנה "בליעה" , כלומר מצב שבו תגמולי הביטוח הלאומי בעבר ובעתיד מגיעים עד או מעבר לשווי התיק כפי שקבע בימ"ש, וישנם מקרים שבהם עו"ד ימליץ ללקוחו דווקא שלא לתבוע את חברת הביטוח לרכב.
מפת אתר | צור קשר