רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

עורכי דין תאונת עבודה

עובד שכיר או עובד עצמאי שנקלע לתאונת עבודה יהיה זכאי לפיצויים המגיעים לו מביטוח לאומי וכן משאר הביטוחים שעשה באופן פרטי ועל פי הכללים הנקובים בחוק. תאונת עבודה עלולה להיגרם תוך כדי העיסוק בעבודה, עקב העיסוק באותה עבודה, ואף אם נגרמה בדרך אל- או לעבודה. כדי שתאונה תוכר כתאונת עבודה מתקיימות חקירות תאונת עבודה, ויש להוכיח כי נגרם נזק ממשי בעקבות נסיבות האירוע, הוא גרם לאובדן כושר עבודה ברמה מסוימת שממנה נגזר סכום הפיצויים וכי יש קשר ישיר בין אותו האירוע לעיסוקו בעבודה או לכך שהיה בדרכים מהעבודה או אליה. דוגמה לאי קבלת פיצויים-  מקרה אירוע מוחי שנגרם בזמן העבודה אולם לא נמצא קשר בינו לבין העיסוק בעבודה.

סיכונים ידועים מראש לא פוטרים
החשיפה אל מקורות סכנה בעבודה נכונה לכל אחד, ויש לנקוט בצעדי זהירות למניעת המקרה – למעביד ישנן חובות להשגת זהירות מירבית כדי שלא תיגרמנה תאונות במקרה. אולם כאן המקרה לא מדבר על רשלנות בעבודה, ויש להפריד בינה לבין החזרי פיצויים בגין אותה פגיעה עובדתית שנגרמה כתאונת עבודה. ללא קשר לכך, עובדים שכירים ועצמאיים מבוטחים בביטוח לאומי. עם קרות התאונה יש להודיע למעביד, לקבל טופס מיוחד לעניין ואיתו לגשת לקבל את הטיפול. יש לציין כמובן כי התאונה נגרמה בזמן העבודה. במידה ויש חשד כי מחלה התפרצה כתוצאה ממגע ישיר עם חומרים עמם עבד העובד, יש לאסוף את כל המסמכים הקשורים לכך כדי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף.

מהן הזכויות המגיעות לי כתוצאה מתאונת עבודה?
דמי פגיעה הם 75% משכר עבודתו הרגיל של מבוטח, אולם לא יהיו יותר מ- 75% מהסכום השווה לסכום משכורתו הבסיסית פי 5 וחלקי 30. לאחר שנסתיימה אותה תקופה לדמי פגיעה, ישנה אפשרות שביטוח לאומי ישלם לו קצבה או מענק לנכה עבודה – על מנת להיאבק על הזכויות המגיעות בתביעות נכות, רצוי להסתייע בעורך דין המומחה לנושא.
מפת אתר | עורך דין עבודה |  צור קשר