רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מהי תביעת רשלנות רפואית

עורך דין המטפל בתיק של רשלנות רפואית הינו אדם בעל ניסיון רב ומיומנות בתיקים אלו, ורצוי אף שיתרכז בנישה שבה הוא עוסק. על מנת להוכיח רשלנות רפואית, יש לוודא כי קיים "קייס" לתביעה, כלומר – האם נמצאה עילת תביעה שתהיה מקובלת על בית המשפט וניתן להוכיח אותה. תביעה כזו יכולה להמשך מספר שנים, אולם בירור השאלה עצמה מול רופא מומחה שעל פי החומר שהועבר אליו מחליט אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית, עולה במחיר שבועות נוספים שיש להשקיע. רשלנות רפואית בישראל תובעת את כספי הפיצויים על פי רוב מביטוח לאומי, אולם ניתן לתבוע פיצויים גם מידי המוסד שטיפל או הרופא הפרטי.

תשלום עבור תביעת רשלנות רפואית
בתחילה נאסף כל החומר הרפואי הקשור במטופל ושיכול להיות רלונטי לתביעה. לאחר שהחומר מרוכז בידיו של עורך הדין, הוא הולך אל רופא מומחה אשר יחווה את דעתו על פי הנתונים שהונחו בידיו, ויאמר אם לדעתו יש עניין לתבוע את הביטוח לסוגיו. חוות הדעת הראשונית הזו עלולה לעלות מאות ואף אלפי שקלים בתוספת מע"מ, אולם במידה ונמצא עניין לתביעה – המטופל עוד יחזור אל הרופא המומחה בהמשך והתשלום של הבדיקה הראשונית יקוזז מסך התשלום לסיועו. עורכי הדין עצמם מקבלים שכר טרחה של בין 20% ל- 35% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי – בהתאם למקרה ולניסיון עורך הדין.

שלושת הדברים עליהם מתקיימת רשלנות רפואית
על- מנת שתתקיים רשלנות רופא – עורך דין צריך להוכיח כי מתקיימת חובת הזהירות, יש צורך להראות כי זו לא קוימה. כן יש להראות כי נגרם נזק של ממש למטופל שתובע, וכי אותו הנזק קשור קשר ישיר ונסיבתי אל אותו מקרה או אותה סיבה שבגינם חלה התביעה.
מפת אתר | צור קשר