רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

זכויות הנפגע בתאונות דרכים

לצערנו תאונות דרכים הן מכת מדינה בישראל. לא חולף יום או סוף שבוע מבלי שנשמע בטלוויזיה או בערוצי החדשות על תאונת דרכים כזו או אחרת עם נפגעים. תאונות דרכים נגרמות כתוצאה מתשתיות דרכים לקויות, חינוך לקוי של הנהג הישראלי, מחסור בכוח אדם של הגורמים האמונים על האכיפה בדרכים וגם כתוצאה מסחבת משפטית וענישה מקלה בתחום. בדרך כלל, לצערנו תאונות דרכים מסתיימות בפציעה של האנשים המעורבים בה או חלילה במוות. לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, זכאים נפגעי תאונות הדרכים לפיצויי כספי.

מי נחשב לנפגע תאונת דרכים הזכאי לפיצוי?
על פי החוק, הזכאים לפיצויי כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים הם נוסע, נהג או הולך רגל שנפגע באופן גופני או נפשי. במידה והפגיעה מסתיימת במוות זכאים התלויים בנפטר או המוגדרים כבעלי עזבונו לפיצוי במקום הנפטר. בנוסף ישנה זכאות לפיצוי של בני משפחתו של הנפגע כלומר, לאדם אשר ניזוק כתוצאה מפגיעת קרובו בתאונה, אולם במקרים אלו בית המשפט מחייב את קיומם של ארבעה תנאים: הזכאי חייב בקשר משפחתי מקרבה ראשונה עם הנפגע בתאונה, הזכאי התרשם מנזקי התאונה במעמד ראשון, הנזק הנפשי נגרם במועד הסמוך למועד התאונה, והנזק הנפשי חייב להיות מהותי ומשמעותי, אשר לא ניתן להתגבר עליו בכוחות עצמיים. על פי עיקרון היעדר אשמה, זכאי הנפגע לפיצוי גם במקרה והתאונה נגרמה באשמתו.

מי אינו זכאי לפיצוי על פי חוק?
החוק מבחין גם במקרים בהם אדם אינו זכאי לתבוע פיצויים במקרה של תאונה. למשל, במקרה והייתה כוונה לפגוע או לגרום נזק לגופו או לרכושו של אדם במתכוון. או במקרה שאדם עושה שימוש בכלי רכב ללא רישיון, או מי שנמצא ברכב כאשר ברור לו ביודעין שישנו שימוש ברכב שלא ברשות. בנוסף לכך, גם אדם אשר במועד התאונה נהג ללא רישיון בתוקף אינו זכאי לתביעת פיצויים. 
מפת אתר | צור קשר