רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נכות מתאונת עבודה

כאשר מדובר בתאונת עבודה כפי שמתוארת בסעיפי החוק לביטוח לאומי, נוצרות על ידי ביטוח לאומי זכויות רפואיות המאפשרות קבלת כספי פיצויים המקלים על הטיפול: הכספים מגיעים מתביעת כל הגורמים המבטחים, שיכולים להיות ביטוח לאומי, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח תלמידים, ביטוח תאונות דרכים (ביטוח רכב) ועוד, ככל שאלו עונים על הקריטריונים המגדירים את המקרה כזכאים על פי ההסכם והחוק לכספי הפיצויים. ההגדה המקובלת לתאונת עבודה היא נזק ופציעה שנגרמו לעובד תוך כדי ועקב עבודתו, בזמן צאת העובד לעבודתו או ממנה, פגיעה בבריאותו של העובד עקב חומרים שהיו מצויים בשטח העבודה ועוד.

מהם דמי הפגיעה עקב נכות מתאונת עבודה
כאשר נגרמה לעובד שנפגע נכות ביטוח לאומי יפצה אותו על פי דירוג סדר פיצויים כפי שהועדה המקצועית תחליט לגביו. נפגע שיוכר כנפגע תאונות עבודה, יקבל דמי של 91 ימים מיום הפגיעה. גובה דמי הפגיעה יקבע על פי ממוצע גובה שכרו של העובד בדיעבד – 3 חודשים לפני הפגיעה ואלו לא יעלו על 75% משכרו – ואלו כוללים חישוב של עבודה בשבתות ובחגים. במידה והעובד מצוי עדיין ללא כושר עבודה גם לאחר אותם שלושה חודשים ורופא מוסמך אישר זאת, הנפגע יגיש בקשה לוועדה הרפואית שבביטוח לאומי, וזו תחליט כיצד להמשיך בעניין.

תשלום על הוצאות נלוות
על פי שיקול הדעת של הועדה הרפואית, תינתן זכאות לדמי הוצאות נלוות בגין טיפולים שונים, נסיעות למקום הטיפולים וכן כל הוצאה כספית אחרת שכרוכה בטיפולים אלו – יש לשמור את הקבלות ולהציגן בפני פקיד התביעות. תשלום תאונת עבודה יינתן על פי חישוב אחוזי הנכות כאשר עד ל- 20% נכות צמיתה ינתן מענק חד – פעמי, ומעל לכך – קיצבה חודשית עד לגיל פרישה.
מפת אתר | צור קשר