רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונת עבודה בדרך לעבודה וממנה

הרבה אנשים מתלבטים בשאלה האם תאונת דרכים או תאונה כלשהי בדרך לעבודה או בדרך בחזרה מהעבודה הביתה, נחשבת לתאונת עבודה. המחוקק קובע בתיקון לחוקי העבודה בשנת 1995 שאכן תאונת עבודה כוללת גם תאונות שהתרחשו תוך כדי ובגלל הנסיעה לעבודה והחזרה ממנה. כאשר המחוקק מגדיר תאונה הוא מתכוון לא רק לחבלה כתוצאה מגורם חיצוני ברור, אלא גם פציעות גופניות שיש בהם להשבית את פעילותו וכושר עבודתו של העובד כגון מתיחת שריר, נקע בקרסול או מתיחת גיד ועוד פגיעות גופניות כתוצאה מתנועה לא נכונה, החלקה או מעידה.

מה כוונת המושג "בדרך לעבודה"?
כאשר המחוקק מתכוון למושג "בדרך לעבודה" הוא התכוון באופן ספציפי לעבודה ולא למקום העבודה. כלומר המחוקק התכוון לכסות את העובד בשעה שהוא עושה את דרכו בקשר לעבודה ולא במקרים בהם הוא מטייל להנאתו, שלא במסגרת העבודה, בסמוך למקום שבו הוא עובד. המחוקק גם דאג לכסות את המקרים בהם העובד לא ישן בלילה בביתו ונפגע בבוקר בדרכו לעבודה, ומכניס את המושג "הביתה" תחת ההגדרה של המקום בו לן העובד גם אם זה לא ביתו. 

מה קורה במקרים של סטייה?
כאשר באים לבדוק האם העובד זכאי לפיצוי, אחד מתפקידי עורך הדין החוקר את המקרה לצורך תביעת נזקי גוף הוא לברר האם הייתה סטייה מן הדרך המקובלת של העובד בדרך לעבודה. האם הסטייה הייתה סבירה או בלתי מתקבלת, או האם הסטייה הייתה לצורך מטרה הקשורה למילוי חובותיו של העובד ועוסקת באופן כזה או אחר במשלח ידו כעובד עצמאי, או למטרה עצמאית. למשל סטייה לצורך מילוי דלק, הורדת הילדים בגן או סידורים פרטיים כמו לקנות סיגריות. המקרים עלולים להיות סבוכים ולכן כל מקרה צריך להיבדק לגופו של עניין.
מפת אתר | צור קשר