רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

כיצד תזהו רשלנות רפואית?

אנשים רבים עוברים במהלך חייהם בדיקות רפואיות ותהליכי ריפוי, ניגשים לשמוע חוות דעת של רופאים וסומכים על כך, תוך חתירה אל האמת ואל הרפואה השלמה. ישנם אנשים שסומכים על רופא המשפחה שלהם או על רופא עם תעודות בעיניים עצומות, וגם אם תתגלה טעות מסוימת הרת גורל באשר לדרך הטיפול שניתנה לו, לא יפנה לאף גורם בטשטוש רגשות ובהדחקה. אדם אחר יפנה אל עורך דין המומחה לדיני נזיקין, על מנת להבין מהן הזכויות והיכולות המשפטיות לגבי אותו נושא, על מנת לקבל פיצוי כספי או להשיב את הסדר על כנו.

מהי רשלנות רפואית?
מקרי רשלנות רפואית קשורים לנזקי גוף- ולכן גם לדיני נזיקין. על מנת שתתקיים רשלנות רפואית, יש צורך בקיומם של שלושה תנאים. צריכה להתקיים חובת הזהירות – כלומר שידוע כי על הרופא היה לנקוט בדרך מסוימת (בהתאם לקנה המידה הסביר לאותו טיפול רפואי) מידי חובה ולא הייתה לו אפשרות בחירה אחרת, שחובה זו של המטפל הופרה ועל ידי כן נגרם נזק למטופל. יש להוכיח גם כי נגרם נזק ממשי שניתן להוכחה למטופל התובע תביעת נזקי גוף לרשלנות רפואית.

איך מוערך נזק גופני?
על מנת להוכיח שהיה נזק ממשי בעקבות הטיפול, יש להוכיח קודם כל את קיומו של הנזק, אשר לא היה קיים קודם לטיפול. כך יש להיעזר במסמכים הרפואיים המתעדים את הכול. לאחר שועדה רפואית בחנה את נושא הנכות הגופנית (הצמיתה) שנגרמה או אובדן כושר העבודה, יש להוכיח כי הפגיעה נעשתה תוך קשר נסיבתי לטיפול.

גבולות האחריות של הרופאים
הגורם היחיד שמוסמך לקבוע לאור הנסיבות שמובאות לפניו אם נעשתה פה רשלנות רפואית, זהו בית המשפט. הוא המחליט מהו גבול האחריות שאותו היה חייב לספק הרופא או האחראי לטיפול ועל כן יוכל להכריע באם נעשתה מגבול זה חריגה בטיפול או לא.
מפת אתר | צור קשר