רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נפגעי עבירה

כשמדברים על פשע מסוים, מטבע הדברים שעיקר המידע יתרכז בעבריין – במהות העבירה ובגזר הדין שניתן לו לאחר מכן, אולם החוק מצא לנכון להתייחס גם אל הצד השני, הנפגע וקרוביו סביבו. החוק לזכויות נפגעי העבירה הינו החוק הראשון במדינת ישראל שנכנס לתוקף בשנת 2001 אשר מתייחס אל מי שנפגע מעבירות פליליות באופן מקיף. החוק קובע כי יש להגן על פרטיותו, להתחשב בו ובצרכיו במיוחד אם הינו מוגבל שכלית או קשה שפה. הטוענים להגנה זו יכולים להיות הנפגע ובני משפחתו וגם בני המשפחה של מי שנפטר בתוצאה מאותה עבירה (למעט החשוד).

זכויות נפגעי העבירה
את הזכויות של נפגעי העבירה ובני משפחותיהם ניתן לחלק בשלושה מישורים: הזכות להגנה, הזכות לקבל מידע והזכות של הנפגע לנהל את ההליך הפלילי בתוך פרק זמן סביר ובמטרה למנוע מאותו נפגע עבירה עינוי דין. מי שאינו בטוח ואינו מודע לזכויותיו בנוגע לעבירה שנעשתה לו, יכול לפנות ליעוץ משפטי נזיקין, על מנת שעורך דין נזיקין יוכל לסייע בנושא.

הזכות להגנה
כל נפגע עבירה זכאי לזכות בסיסית להגנה – כלומר אין להטרידו, לפגוע בו על ידי החשוד או מי שמטעמו – ואם זה נשמע טוב רק ברמה ההיפותטית, אולם ברמה המעשית זה פרדוקסלי – הרי שניתן להוציא נגדו צו הרחקה באמצעות בית המשפט (מכוח החוק למניעת הטרדה שהיא מאיימת) ותוך כך לקבל סיוע בפועל של המשטרה אם הוא מופר.

הזכויות הנותרות
נפגע העבירה יכול לקבל מידע בכל רגע נתון מתחילת ההליך המשפטי ועד לסופו. הוא יוכל לדעת באיזה שלב נמצא ההליך הפלילי ולהתקשר עם הרשויות בקשר לכך, למעט מידע רגיש של חומר החקירה – וזו זכות חשובה ביותר, לטובת מילוי תיק תביעה אזרחית. אין לחקור על עברו המיני של הנפגע בנוכחות החשוד אם הייתה עבירת אלימות ומין והוא גם זכאי למלווה בעבירות מסוג זה, מלבד זאת שהוא אמור לעשות בחירת עורכי דין לתביעה. קורס ניפוח זכוכית
מפת אתר | צור קשר