רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

רבים יוצאים מטיפול רפואי מאוכזבים, עם תוצאות שאינן הולמות את התוצאות המצופות. מאידך – ישנם אנשים אשר קוראים כי קיים טיפול נוסף לעניינם ושהרופא לא הציע להם מראש את אותו טיפול שאולי היה יכול להיות יותר יעיל למצבם. היכן פה מסתתרת הרשלנות הרפואית ואם ישנה, מתי ניתן לתבוע בגינה? במקרים שמוגדרים על פי החוק בישראל מקרי רשלנות רפואית ניתן לתבוע בבית משפט פיצויים לגבי נזק שנגרם, והוא מוגדר על פי החוק כרשלנות רפואית. היות ולא כל טעות שנעשית בטיפול רפואי יכולה להחשב כרשלנות רפואית, יש לעמוד על טיבם של דברים.

מה צריך להתקיים על מנת שתוגדר רשלנות רפואית?
כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, עורך דין רשלנות רפואית ינסח את כתב התביעה כראוי ויכתוב את התוכן שדרוש בתוספת המסמכים והראיות שהביאו אותו לתבוע בנושא. עליו להראות כי הרופא העמיד טיפול רפואי שלא עלה בקנה אחד עם הטיפול שהאדם הסביר היה נוקט בו, שחלה על אותו מטפל חובת זהירות וכן שלא התבצעה חובת הזהירות. בנוסף, יש להוכיח את הנזק ואת הקשרו לעניין הרשלנות.

מי יגיש תביעת רשלנות רפואית?
הראשון שזכותו עומדת לפניו להגיש תביעת רשלנות רפואית הוא כמובן המטופל בעצמו. לבד ממנו, גם קרובי משפחתו מדרגה ראשונה יוכלו להגיש זאת בשמו, בין אם חו"ח נפטר כתוצאה מהטיפול, מדובר במטופל שהוא קטין ועוד. לבד מכך ישנן תביעות ייצוגיות שמתאפשרות מדי פעם בנושא.

את מי תובעים לרשלנות רפואית?
אפשר לתבוע גורמים שונים שהיו מעורבים בעניין, ומכל אחד מהם אפשר לתבוע תביעת פיצויים לגופה. בין השאר ניתן לתבוע את בית החולים אשר בו התבצע הטיפול, את הרופא שטיפל, את קופת החולים שבית החולים בבעלותה, את חברת הביטוח המבטחת את המטופל ועוד על פי המלצתו של עורך הדין.
מפת אתר | צור קשר