רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

חובות הרופא וזכויות המטופל

אחד התחומים שמקבלים יותר ויותר מודעות ציבורית הוא כל התחום המשפטי הקשור לרשלנות רפואית. אחד העקרונות החשובים ביותר בכל תביעה לרשלנות רפואית הוא הצורך של הגוף התובע באמצעות עורך דינו להוכיח כי אכן התקיימה הפרה של חובת הזהירות של הרופא המטפל כמתחייב על פי פקודת הרופאים. בתי המשפט יוצאים מנקודת הנחה כי הרופא המטפל הסביר למטופל שקיים חשש שפעולותיו של המטפל יובילו לנזקים מסוימים.

מהן זכויות החולה?
כלכ מטופל בישראל המטופל על ידי רופא ישנם זכויות בסיסיות מסוימות כפועל יוצא מהיחסים שלו עם הרופא המטפל. על הרופא לתעד את כל הפרטים של החולה כולל פרטים על פיהם ניתן לזהות אותו, היסטוריה רפואית של החולה, וכן את כל המידע הרלוונטי אודות ההליך הרפואי אותו הוא עתיד לעבור כולל האבחון שלו וההוראות אשר ניתנו לו מהרופא. בנוסף לכך זכאי החולה לשמירה על פרטיותו ועל סודיות מצבו, והרופא אינו רשאי להעביר את המידע הזה הלאה ללא אישור המטופל.

הסכמת המטופל לטיפול
על פי החוק כל טיפול רפואי אותו מעניק הרופא המטפל לחולה חייב להיות בהסכמת החולה. העיקרון שעומד מאחורי הפסיקה הזאת הוא העיקרון לפיו אדם הוא אדון לגופו ולגורלו וישלו אוטונומיה מוחלטת לגבי סוג הטיפול אותו הוא עתיד לעבור. הרופא מצידו חייב לעשות ככל שביכולתו על מנת להעניק טיפול יאות ולהימנע מכל נזק.

עונשים במקרה של רשלנות רפואית
החוק מחמיר מאוד במקרים בהם מתגלה כי הייתה רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל, ולא אחת דרישותיו של עורך דין רשלנות רפואית לשלול או להשעות את רישיונו של רופא מטפל בגין רשלנות רפואית נענו בחיוב על ידי בית המשפט. גם המוסד בו עובד הרופא נושא חלק באחריות על המטופל וגם לכך ישנה התייחסות בדין.
מפת אתר | צור קשר