|
|
עצות להכנת תביעת פיצויים כאשר קורה טראומה בבית הספר, בעבודה, בדרכים, ישנו דפוס פעולה שעל פיו יש לפעול, לפחות מבחינת הביטוח, על מנת להשיג את הפיצויים המקסימליים. ככל שמאבדים יותר זמן מהאירוע, ככה הסיכויים להשיג פיצויים גבוהים בתביעה נחלשים. לדוגמה, דבר ראשון שיש ללקט ממקום התאונה הוא צילומים של הזירה, לגבות עדויות ומספרי טלפונים של עדים שנכחו במקום, ולפנות מיד לטיפול רפואי. זה לא מספיק – עם קבלת הטיפול הרפואי, יש לשמור את כל הניירת המצביעה על התקרית ועל הנזק שנגרם.
פניה לגורם רפואי פעמים רבות הנזקים שנגרמו מהתאונה הופכים ונעשים בולטים יותר. ישנם אנשים שנזקי גוף ברמה כמעט בלתי מורגשת בתאונה התגבשו מאוחר יותר לנזקים שקשה יותר לרפאם. התופעה הזו נקראת גם "צליפת שוט", כלומר – טראומה שתוצאותיה נראות רק מספר ימים לאחר התאונה. בטיפול מיידי אצל רופא, נרשם הדיווח המילולי של החולה ומועלה על כתב, ולכך מצורפות הדיאגנוזות השונות של הרופא. כמובן שלפני שפונים לגורם הרפואי או במקביל, יש לדווח למנהל בית הספר או לשלוח הודעה על תאונת עבודה למעסיק.
המשך הטיפול הרפואי יתכן, כי הכאבים והתופעות המתלוות לנזקים שנגרמו יצוצו, יתפתחו או יזכו ליחס מתמשך גם לאחר הטיפול הראשוני שניתן להם. במצב כזה, רצוי לפנות לרופא המטפל בקופת החולים של המטופל, וזה ישלח אותו לעוד טיפולים ובדיקות. הבדיקות האלו שלצידן צילומים וחוות דעת של רופאים מסוגלות לגלות את מה שלא נתגלה בטיפול הראשוני.
צעדים משפטיים שיש לנקוט בהם מלבד איסוף החומר והעברתו לעורך דין נזיקין, ניתן לדרוש מביטוח לאומי פיצויים וכן מכל הגורמים שהיו מעורבים או היו יכולים למנוע את קרות האירוע. יכול להיות לעניין תוקף של רשלנות כל שהיא, תאונה של תלמידים , תאונת עבודה או תאונת דרכים וכך פונים לגורמים הרלבנטיים למסירת התביעה.
|
|
|