רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי – תביעות פיצויים נפגעי תאונות עבודה

נפגעי תאונות עבודה הם חלק ממאגר הזכאים לפיצויים מטעם הביטוח הלאומי. ביטוח לאומי יפצה על פגעים שנגרמו תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה וכתוצאה מהעבודה, ואלו כלולים תחת שתי קטגוריות: מחלות עבודה ותאונות עבודה. על מנת לקבל את הפיצויים הרצויים, יש לענות על ההגדרה לתאונת עבודה, כפי שביטוח לאומי מגדיר בחוק ביטוח לאומי בסעיף 79. תאונת עבודה יהיה אפוא אירוע פתאומי שניתן להגדירו על פי מיקום וזמן שבו הוא קרה. לכן, אחת ההגדרות הבסיסיות לעניין תאונת העבודה היא שהיא מאותרת בזמן ובמקום. 

איך ניתן להגיש תביעת נזקי גוף במקום העבודה?
לאחר שקרתה תאונת עבודה, יש להודיע למעסיק הראשי ולמנהל, לקבל טפסים מיוחדים עימם פונים לקבלת סיוע והחזרי ביטוח מטעם העבודה. כמו – כן, יש לפנות לביטוח לאומי ולשאר חברות הביטוח שעשויות להביא לפיצויים בגין העניין, ולנסח עילות מתאימות, קבילות ומרובות ככל הניתן – ועל כן עורך דין נזיקין יהיה הכתובת הראשונה לעניין.

האם וכיצד ניתן לתבוע מביטוח לאומי זכויות?
לכל פגוע תאונת עבודה ניתנות זכויות בסיסיות, כמו למשל תקופת מנוחה של עד 12 ימים, כשבשלושת הימים הראשונים יהיה זכאי העובד לפיצויים של עד 75% מסך שכרו מידי המעביד, ולאחר מכן פיצויים עד כ – 75% מטעם ביטוח לאומי. אם רופאו של הנפגע קבע כי הנפגע זכאי למנוחה למעלה מ – 12 ימים, ישולמו לו 75% משכרו עד ליום התשיעי מידי המעסיק ואילו ביטוח לאומי ישלם זאת מהיום העשירי ועד ליום ה – 19.

תאונה שנקבעת בגינה נכות
במידה ונקבעה לנפגע נכות בגופו או כל פגיעה שהורידה את כושר עבודתו והשתכרותו של העובד, הרי שיש לאסוף את כל המסמכים הקשורים לטיפולים סביב העניין ולהגישם לועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. זו תקבע לו את אחוזי הנכות ולפיהם גם את סכום ומהות הפיצויים .
מפת אתר | צור קשר