רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

למה כדאי ללמוד מזכירות משפטית?

כל מזכירה מחזיקה בתפקיד חשוב וניתן לומר בקלות שהמשרד ייראה לפי איך שהמזכירה מתפקדת. אך עדיין ישנם תפקדי מזכירות אשר מצריכים את אנשי המקצוע לרכוש ידע מקצועי בענף בו הוא ייעבוד ואחד מהם הוא תפקיד המזכירה המשפטית. תפקידיה של המזכירה מוכרים לרובינו. בדרך כלל המזכירה נדרשת לבצע סדר בניירת; לעבור על מיילים נכנסים של לקוחות ויוצאים של בעלי התפקידים ולעקוב על כל נושאי השיחה; לשלוח פקסים וקבל אותם; לנהל את סדר היום של המשרד ולקבוע פגישות; במקרים מסויימים לדאוג לקבלת קהל ועוד. עם זאת, ישנם תפקידי מזכירות אחרים אשר דורשים מהמזכירות המשרדיות לקבל עוד תחומי אחראיות כשהפעם מדובר בתחומים הקשורים ישירות לענף שבו היא עובדת. אחד מאותם תפקידים הוא תפקיד המזכירה המשפטית, המצריך מנשות המקצוע לקבל הכשרה מקצועית בתחומים משפטיים וכך לספק לאנשי המשרד תמיכה מקצועית ולאפשר להם לעסוק בניהול התיקים שלהם בלבד ולא לעסוק בניירת משפטית.

אז למה כדאי לי ללמוד? 
למה כדאי ללמוד קורס מזכירות משפטית? אפשר להתחיל מהסביה שמזכירות משפטיות זוכות להכיר מושגים רבים והלכות משפטיות. למעשה מדובר במקצוע העומד בפני עצמו והמעוניינים לעבוד בו נדרשים לעבור קורס מקצועי המכשיר אוצםת לעסוק בדיני קניין, לימוד תוכנות מחשב רלוונטיות, דיני נזיקין, שמירת הפרטיות, דיני חוזים, רישום פרוטוקולים, אבטחת מידע, דיני שטרות, אכיפת החוק, דיני עונשין, שימוש באתרי מידע משפטיים, אנגלית משפטית ועוד. פעמים רבות נחשב קורס זה לקורס המשך לקורס מזכירות וניהול משרד.
 
אפשרויות התעסוקה של בוגרי ובוגרות הקורס
בוגרי הקורס שממלאים אחר כל הדרישות ומסיימים אותו בהצלחה יוכלו לעבוד במגוון תחומים השייכים למגזר העסקי, למגזר השירותי ולמגזר הציבורי אשר קשורים למערכת המשפט. מדובר למעשה בבתי משפט, משרדי עורכי דין וכל חברה הקיימת בה מחלקה משפטית כגון חברות סלולר, חברות אינטרנט, בנקים, חברות הטלפון, ערוצי טלוויזיה ועוד.

להלן מגוון מוסדות הלימוד המעבירים קורס מזכירה משפטית:
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו.
מכללת אשכולות - הלימודים מתקיימים בירושלים, זכרון יעקב, קריית שמונה ומבואות החרמון.
מכללות פאר ותפנית, בוחרים בדרך המקצועית - הלימודים מתקיימים בחולון וראשון לציון.
המכללה המשותפת, מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין.
מכללת מאסטר קולג´ - הלימודים מתקיימים בחיפה.
המכללה לניהול - הלימודים מתקיימים בחדרה ובנתניה.
המכללה הרב תחומית להכשרה מקצועית - הלימודים מתקיימים בחיפה וקריית ביאליק בשעות הערב בלבד.

משך הלימודים לקורס מזכירה משפטית
כייון שמדובר במקצוע משפטי, מוסדות הלימוד המעבירים את הקורס עובדים לפי תוכנית של משרד הכלכלה והתעשייה, אשר מוראה כי היקף הקורס יהיה כ-460 שעות לימוד אקדמיות. מתוך מערכת השעות הזו, כ-160 שעות מיועדות התנסויות וסדנאות מעשיות וכ-300 השעות הנותרות יעסקו בלימוד התיאוריות המשפטיות וההכשרה ברקע המשפטי. לקראת סיומו של הקורס יידרשו הסטודנטים לעבור תרגיל מסכם. לבסוף, חשוב להכיר שישנם גם מוסדות שאינם עובדים בשיתוף משרד הכלכלה ולכן מערכת הלימודים נערכת במתכונת שונה. יש לוודא עם מוסד הלימודים האם הוא פועל במתכונת הממשלתית או באופן פרטי.

לכל מידע או ייעוץ נוסף אודות מוסדות הלימודים והקורסים, אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור במאמר.

מפת אתר | צור קשר