רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח אחריות מקצועית – מדוע כל בעל מקצוע צריך ביטו

תתארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה. אתם מוזמנים לבצע שירות מסוים אצל לקוח בתור בעלי מקצוע, מוכשרים ומנוסים, אך הלקוח איננו מרוצה מהשירות שסיפקתם לו, לטענתו הייתם רשלנים וגרמתם לו נזק. הוא ממהר להגיש נגדכם תביעה כספית, משמעותית. 

במקרה כזה, יש שתי אופציות. אופציה אחת היא, שאתם תנסו להגיע איתו להסדר ואז תאלצו להוציא סכום כסף מאוד משמעותי מהכיס שלכם. מה שעלול לפגוע בכם כלכלית. אופציה שנייה, אתם תעדיפו ללכת למשפט מתוך כוונה להוכיח שלא טעיתם ולא נהגתם ברשלנות. במקרה כזה, גם אם תנצחו, הרי שתבזבזו זמן יקר על ריצות לבית משפט, פגישות עם עורכי דין, שלא נדבר על העלויות שכרוכות בכל זה. אין ספק שגם הניצחון יהווה הפסד. 

הפתרון בשבילכם ועבור כל בעלי המקצוע, הוא פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. הפוליסה לא "תפטור" אתכם מלקוחות שיכולים וירצו להגיש נגדכם תביעה כזו או אחרת, היא גם לא תפטור איתכם מסיטואציות לא נעימות בהן תואשמו בכך שלא ביצעתם את עבודתכם כראוי, אך הפוליסה כן תחסוך לכם הרבה מאוד כסף, הוצאות יקרות ותאפשר לכם להמשיך לעבוד בצורה סדירה ובראש שקט. 

לפני שנסביר מה זה ביטוח אחריות מקצועית וכיצד היא יכולה לעזור לכם, חשוב להדגיש, שהפוליסה מבוססת על פי סוג המקצוע שלנו. כלומר, אם אתם רופאים אז הפוליסה תותאם למקצוע, ואם אתם עורכי דין או רואי חשבון, הפוליסה שתרכשו תהיה שונה והיא תותאם ספציפית לצרכים המקצועיים שלכם. כך לגבי כל בעל מקצוע. זה אומר, שהעלויות והתנאים של הפוליסות בתחום, הן שונות ומשתנות בהתאם לסוג המקצוע ולמאפיינים שונים שקשורים אליו וכן אליכם בתור בעלי מקצוע. 

כיצד פוליסת ביטוח יכולה לעזור לכם

ההיגיון הוא מאוד פשוט. בדיוק כמו שאנחנו רוכשים פוליסה לרכב, אשר מאפשרת לנו לנהוג בידיעה ברורה, שאם חס וחלילה נעשה תאונה ונגרום נזק לאדם או לרכוש, אז חברת הביטוח תישא בהוצאות, בהתאם לתנאי הפוליסה, כך גם במקרים של פוליסה של אחריות מקצועית. 

הרעיון הוא, שאם אנחנו מואשמים בביצוע עבודה רשלנית וגרימת נזק, הרי שאין לנו צורך בכלל להתעסק בנושא, בהנחה ולא מדובר במשהו פלילי. חברת הביטוח היא זו שתבצע את כל התהליכים, היא זו שתפעל מול הגורמים השונים, בין אם זה התובע, עורכי דינו וחברת הביטוח שלו. אנחנו נצטרך לתת עדות, להציג מסמכים וכדומה, אך חברת הביטוח בזכות הפוליסה תתעסק בכל הנושא המשפטי והכספי, כך שאם נידרש לשלם פיצוי, זה יגיע בעצם מחברת הביטוח ולא מאיתנו. 

צריך לציין, בהנחה ואנחנו ניתבע וחברת הביטוח תצטרך לשלם משהו, הרי ששנה לאחר מכן, הפרמיה שלנו תעלה בהתאם, על פי תנאי הפוליסה ועל פי מדיניות חברת הביטוח בהתאם למקרים שכאלה. 
מפת אתר | צור קשר