רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מהי רשלנות רפואית?

לצערנו, אנו לא חיים בעולם מושלם. המשמעות היא לעיתים שהחיים מתנהלים לא כמו שצפינו, וטומנים בחובם לא מעט הפתעות לאורך הדרך. לעיתים מדובר בהפתעות חיוביות, ולעיתים בפחות. הפתעה לא צפויה מהסוג שנרצה פחות להיתקל בו, הוא תאונה. ישנן מספר סוגי תאונות, למשל: תאונת דרכים, תאונת עבודה וכן רשלנות רפואית. עושה רושם שכאשר אנחנו מגיעים לרופא כדי לקבל טיפול אנחנו חסרי אונים, סומכים על הרופא ונתונים לחסדיו.

במקרים רבים הטיפול שניתן על ידי הרופא יעיל, ולעיתים אף יכול להציל חיים. אך ישנם מקרים בהם ישנה רשלנות הטיפול הרפואי, שיכולה להביא במקרה הגרוע לאסון. מהי רשלנות רפואית? רשלנות מוגדרת בסעיף 35 לחוק הנזיקין ולפיה,יקבע שאדם פעל ברשלנות לפי מבחן האדם הסביר. למשל, במקרה של רשלנות רפואית, במידה והרופא הסביר היה נוהג אחרת מרופא שבודקים האם התרשל בתפקידו, ניתן לטעון שרופא זה נהג ברשלנות.

מדוע חשוב לדאוג למצות את הדין במקרה של רשלנות רפואית? ראשית, תביעות רשלנות רפואית יגרמו לרופאים להיות ערניים יותר בטיפול בחולים וכך תופעת הרשלנות הרפואית תצטמצם. שנית, במידה ונפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, יהיו מקרים בהם תקבלו פיצוי כספי שיסייע לכם לשפר את רווחת החיים שנפגעה עקב הרשלנות הרפואית. בדרך זו יהיה ניתן להשיב את המצב כקדמותו ככל הניתן, בטרם בוצעה הפגיעה.
מה צריך להוכיח על מנת להצליח בתביעת רשלנות? ראשית, יש להוכיח את התרשלות הרופא על פי מבחן האדם הסביר שהוזכר לעיל. שנית, יש להוכיח שיש חובת זהירות כלפי הניזוק. חובה זו קיימת במקרה של רופא ומטופל. שלישית, יש להוכיח שנגרם למטופל נזק ושיש קשר סיבתי בינו לבין הרשלנות הרפואית (הנזק נגרם בגין הרשלנות).

מפת אתר | צור קשר