רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

זכויות נפגעי תאונות עבודה

נהוג לומר ש"עבודה היא חיינו", וכנראה שלא בכדי. שהרי כל חיינו אנחנו עובדים כדי לממן דירה, לימודים, רכב וכל שאיפה אחרת. העבודה ממלאת אחר צורך בסיסי שלנו – הישרדות. זאת באמצעות הכסף המתקבל בתור תמורה ומאפשר לדאוג לצרכים משתנים. למעשה, אנחנו עובדים עד לגיל שבו אנחנו זכאים לקבל קצבה. העבודה אינה מהווה מקור להכנסה בלבד, כי אם גם כמסגרת חברתית, פלטפורמה להתקדמות מקצועית ולעיתים אף להגשמה עצמית.
אך לא הכול ורוד בעולם התעסוקה, ולו רק בשל העובדה שתאונות הן חלק בלתי נפרד מהחיים – והן מתרחשות גם במקום העבודה או בדרך אליו. תאונות אלה גורמות פעמים רבות לסבל פיזי ולבעיות בריאותיות, להוצאות כספיות ולעיתים אף עלולות לגרום לנכות ולמוגבלויות פיזיות. אם הסבל שנגרם עקב התאונה אינו מספיק, חוסר הידע של הנפגע בדבר זכויותיו רק תורם לכך, ומביא את המעסיק לנסות לשכנע את הנפגע לסגור את העניין מבלי לערב גורמים חיצוניים.
אז מהי בעצם תאונת עבודה? תאונה שהוכח קשר סיבתי בינה לבין
מקום העבודה, וגרמה לעובד להחסיר 3 ימי עבודה ומעלה. תאונת עבודה כוללת גם את הדרך לעבודה וחזרה מהעבודה. מהן הזכויות של נפגעי תאונות עבודה? ראשית, בגין הימים שהחסיר ממקום העבודה זכאי העובד להחזר של 75% מהשכר מהמוסד לביטוח לאומי ומהמעסיק, שמתחלקים ביניהם בתשלום. העובד יקבל מהמעסיק תשלום של 100% על הימים שהחסיר במידה והסכם העבודה שלו מורה על כך.
שנית, במידה ונגרמה לנפגע פגיעה קבועה שלא ניתנת לריפוי עקב ה
תאונה, הוא יוכל לפנות לוועדה של המוסד לביטוח לאומי שתפסוק לו אחוזי נכות לפי שיקול דעתה. אחוזי נכות אלו יזכו אותו במענק חד פעמי או בתשלום חודשי קבוע, בהתאם להחלטת הוועדה. לנפגע תהיה אפשרות לערער על החלטת הוועדה במידה וזו לא תיראה הוגנת בעיניו. לצורך כך קיימים גופים פרטיים רבים שנותנים ייעוץ המסייע להתמודד על הועדה רפואית. שלישית, הנפגע יקבל טיפול רפואי באמצעות קופת החולים.  
מפת אתר | צור קשר