רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

אתיקה רפואית

התפתחות האתיקה הרפואית, שהשימוש בה החל עוד בימי העמים הקדמונים, תפסה תאוצה לקראת המחצית השניה של המאה ה-20, בעיקר בגלל הטראומה שאחזה בחלק גדול מהאוכלוסיה לאחר מלחמת העולם השניה. בשנים האחרונות הלך וגדל העיסוק באתיקה רפואית, תוך שהפך לנחלת הכלל- כלומר, אם בעבר היה בעיקר נחלתם של רופאים, הרי שהיום גם אנשי ציבור ואמצעי התקשורת עוסקים בתחום.

מהי מטרת האתיקה הרפואית?
מטרת האתיקה הרפואית היא למעשה לסייע בקבלת החלטות ערכיות ומוסריות. היות ובתחום הרפואה נוצרים מצבים רבים בהם ההחלטה איננה ברורה מאליה, הוקמו ע"י בתי חולים וארגונים רפואיים נוספים ועדות אתיות שמטרתן להקל על הרופאים בקבלת החלטות "קשות". זאת, בעזרת קביעה של קווי מתאר בנוגע לדילמות המוסר העמוקות העוסקות בקדושת החיים, יחסים בין מטפל לחולה ועוד.
קוד הרפואה האתי נוסח בעבר כמעין שבועה אשר נאמרה ע"י רופאים בתום הכשרתם ולפני התחלת עיסוקם בתחום, אך כיום מדובר במסמך משפטי שמחייב את כלל הרופאים. כמובן שהעיסוק באתיקה רפואית הוא פורה בעיקר במדינות מערביות בעלות מערכות רפואה מפותחות, שכן בהן מתפתחות באופן יום יומי טכנולוגיות המאפשרות טיפולים רפואיים תקדימיים ומכאן גם לעיתים שנויים במחלוקת.

למידע נוסף על אתיקה רפואית פנו אלינו דרך דף ה צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

מפת אתר | רשלנות רפואית |  צור קשר